Protočna, mlađa mješovita odgojno-obrazovna skupina započela je sa radom 3. prosinca 2018.g. u sklopu projekta „Odrastimo sretno u poticajnom okruženju“ vezan i financiran iz natječaja ESF „Unaprjeđenje usluga za djecu u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja“. Protočnu skupinu vode dvije odgojiteljice koje su također zaposlene u sklopu spomenutog projekta.
Skupina broji 13-ero novoupisane djece. Od toga je troje djece upisano na cjelodnevni poslijepodnevni boravak 11:00-21:00 sat, odnosno smjenski boravak i 10-ero djece na poludnevni poslijepodnevni boravak od 15:30 -21:00sat. Također, skupini se pridružuje i petero djece iz redovnog prijepodnevnog programa, po potrebi roditelja za poslijepodnevnim, odnosno smjenskim programom odgojno-obrazovnog rada Dječjeg vrtića Josipdol.
U adaptacijskom periodu (kroz mjesec prosinac) u skupini smo usvajali određena pravila ponašanja te kako ih se pridržavati ( dijeliti igračke s prijateljima, spremati stvari iza sebe, prati ruke prije jela, samoposluživati se, spremati pribor iza jela, prati zube… ). Pratili smo događanja koja nas okružuju -pisanje pisma Sv. Nikoli, izrada čizmica od slanog tijesta, sijanje pšenice na Sv. Luciju, izrada čestitki i ukrasa za blagdan Božića.
Također, pratili smo godišnje doba zimu i dozivali snijeg izradom snježnih pahuljica. Vrijedne dječje ručice stvorile snjegoviće od kolaž papira. Sve to je bilo popraćeno prigodnim pričama i pjesmicama u kojima djeca uživaju.
Između raznih aktivnosti, djeca se vole poigrati igračkama koje se nalaze u sobi dnevnog boravka. Tu kroz igru razvijaju svoju kreativnost, maštu, snalažljivost, grade dobre socijalne i emocionalne vještine.
Da bi ostali u dobroj formi, dok nam ne dođu topliji dani, svakodnevno vježbamo. Koristimo se raznim pomagalima i rekvizitima iz sobe kako bi nam vježbanje bilo zabavno.
Djeca su se međusobno zbližila i sprijateljila iako su različitih uzrasta. Starija djeca vole pomagati i učiti mlađe novim vještinama, a mlađi vole promatrati starije i oponašati ih.
Prednost mješovite odgojno-obrazovne skupine krije se upravo u tome: mlađa se djeca uz stariju osjećaju hrabrije, otvorenije i opuštenije te lakše i brže uče. Starija djeca su primjer mlađima, brinu za njih, pokazuju im kako naučiti nešto novo, čime mlađu djecu potiču i ohrabljuju, a sami razvijaju samopouzdanje i uče iznositi vlastite stavove i ideje. Svi zajedno postaju zreliji i odgovorniji. Djeca međusobno na prirodan način uče surađivati, pomagati i dijeliti te imaju i mogućnost odabrati mlađe ili starije dijete za igru, ali i mogućnost druženja i igre s vršnjacima.
Za kraj voditi ćemo se izrekom poznatog češkog pedagoga:
֦Dijete djetetu može više izoštriti um nego bilo koja odrasla osoba֞.
Jan Amos Komensky
Odgojiteljice: Kristina Domitrović, Slađana Kramarić