Poticanje samostalnosti kod djece
Od jasličke dobi djetetu je potrebno omogućiti da sve što obzirom na dob, može učiniti samo, samo i učini. Tako su odgojiteljice u skupini Mišići, čim je prošlo razdoblje prilagodbe, počele s djecom raditi na usvajanju životno-praktičnih aktivnosti.
Poticale su djecu vlastitim primjerima i verbalno. Dijete je potrebno poticati da nešto učini samo kako bi se suočilo s vlastitim uspjehom, ali i neuspjehom. Na taj način dijete jača vlastito samopouzdanje. Pri tome treba voditi brigu o dobi i individualnim mogućnostima djeteta. Važno je istaknuti da dijete samostalnost i odgovornost uči u ranom djetinjstvu.
Kako bi dijete bilo što uspješnije u usvajanju novih spoznaja, važna je suradnja između roditelja i odgojitelja. Tako će dijete kod kuće i u vrtiću dobivati iste poticaje, pohvale i prilike za okušavanje u različitim aktivnostima koje potiču samostalnost.
Kako su djeca u skupini Mišići starosti između dvije i tri godine, odgojiteljice su djecu počele poticati na usvajanje jednostavnijih radnji, a zatim sve složenijih. Tako su djeca ponajprije započela samostalno i ispravno prati i brisati ruke, pospremati igračke, jesti i piti te pospremati posuđe na kolica. Uslijedilo je odvikavanje od nošenja pelena, samoposluživanje pri jelu bez prolijevanja, brisanje nosića, skidanje i oblačenje odjeće i obuće te pospremanje materijala i pranje pribora za rad. Većina djece u skupini veliki dio ovih radnji samostalno obavlja pa se kreće dalje. Sada slijedi savladavanje izvrtanja rukava i nogavica na odjeći na pravu stranu, kao i čarapica, slaganje odjeće poslije nošenja te otkopčavanje i zakopčavanje patenta na jakni.
Svaki pa i najmanji napredak u samostalnosti djeteta odgojiteljice pohvaljuju pred cijelom skupinom, ali i pred roditeljima. Poticanjem samostalnosti kod djeteta se potiče razvoj samopouzdanja, samopoštovanja, osjećaj ponosa, ali i odgovornosti.
ODGOJITELJICE:
Darinka Salopek i Biserka Pavković